close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טרנדים בעיצוב הגינה

מערכת שורשטו שבט, תשעה04/02/2015

עיצוב גינה חכם, מודרני ומתאים לסביבה הוא הטרנד...

תגיות:
דשא סינטטי של חברת הולי אינטרנשיונל
צילום: יח"צ החברה
בכל שנה מתפרסמים בעולם טרנדים חדשים בעיצוב הגינה על ידי היצרנים בתעשיית הגינון. יש מגמות שפשוט נותנות אפשרויות בחירה רבות יותר לגננים. יש מגמות שמתפתחות בגלל שגם גננים שדבקים בשיטות הגינון הישנות והמוכרות, אוהבים שינויים פה ושם. הנה כמה טרנדים שנפוצו בשנים האחרונות בעולם הגינון:

דשא טבעי הוא אאוט; דשא סינטטי הוא אין
דשא מלאכותי, שנחשב במשך שנים כמאוד לא מקובל, עבר מהפך רציני. ידוע שמדשאה דורשת הרבה מים כדי שתיראה במיטבה. חלק מהגורמים לכך שהדשא הסינטטי הופך ליותר ויותר מקובל, קשור לחיסכון במים (גם בגלל הגנת הסביבה וגם בגלל מחירי המים הגבוהים בישראל).

היום, פיתחו יצרני הדשא המלאכותי "חוטים" חדשים שהופכים את מראהו שלהדשא הסינטטי לפחות מבריק וליותר טבעי. בעלי הבתים יכולים להשתמש בדשא סינטטיולהניחו באזורים מסוימים בגינה, כמו סביב ריצוף החניה, בחצר, מסביב לבריכת השחייה ומתחת לנדנדות הילדים. ישנם סוגים שונים של דשא סינטטי שמתאימים לבעלי חיות מחמד וכוללים מערכת ניקוז. החברות מציעות גם דשא מיוחד להוספת צבע ירוק לאזור מסוים, שעשוי מסיבים חזקים מסולסלים, במקום ישרים, כדי שידמו למשטחי הדשאהאמתיים.

גינון לטובת הכלל – אין; גינון לסיפוק עצמי – אאוט
אחת המגמות שמתחילה להתפשט בשנים האחרונות היא המודעות לסביבה. לכאורה, הסיבות בגינן אנחנו מטפחים את הגינה הן כבר לא רק להנאה הפרטית שלנו. עם זאת, עדיין, רובנו נהנים מהגינה כי אנחנו אוהבים להיות בחוץ, נהנים לעסוק בעבודת האדמה, ולא תמיד שמירה על אוויר נקי עומדת בראש מעיינינו כשאנחנו נוטעים בגינה עץ צעיר.

צמחייה מקומית היא אין; צמחייה זרה לאזור היא אאוט
אחת המגמות החדשות תומכת בהעדפת צמחים מקומיים על פני צמחיה זרה לאזור. טרנד זה טוב גם לסביבה וגם לגננים. יחד עם זאת, גם צמחים שכבר הסתגלו לאזור שלכם יכולים לצמוח היטב ולהיראות נפלא בגינה. קיים גם טרנד של חזרה לגידול ירקות בגינה. ואכן, הדרך הקלה והזולה ביותר לתזונה אורגנית שתבטיח שאתם יודעים בדיוק את מקור האוכל שמוגש על שולחן המשפחה שלכם – היא לגדל את המזון בעצמכם.

גינון למען הציפורים והדבורים הוא אין; גינון חסר זהירות הוא אאוט
המגמה היום היא שימור מים, גינון לציפורים, לדבורים ולפרפרים ובחירה בפתרונות פחות רעילים כדי להגן על הגינה, במקום בחומרי ההדברה הכימיים המזיקים.

גינון קל וחכם הוא אין; גינון שמצריך תחזוקה גבוהה הוא אאוט
גינון קל וחכם חוסך גם בכמות העבודה הנדרשת וגם בעלויות. אם יש לכם כסף לגינה שהתחזוקה שלה גבוהה, בטח יש לכם גם כסף כדי לשכור מישהו שיטפל עבורכם בגינה. מצד שני, אם אתם ממש אוהבים כל מיני צמחים אקזוטיים ויקרים ואתם חייבים שהם יצמחו בגינה שלכם, בטח לא יהיה אכפת לכם שהצמח הזה הוא פרימדונה ולא תרצו לוותר עליו. קחו בחשבון שכדאי תמיד לאזן בין הפינוקים לבין תחזוקה שהופכת את עבודת הגינה לעבודת פרך.

* מאמר זה נכתב ע"י חברת הולי אינטרנשיונל המתמחה בדשא סינטטי, גדרות במבוק ועוד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה